brilliantennova

Alla inlägg den 2 april 2010

Av AnnSophie Lindman - 2 april 2010 15:34

Igår, skärtorsdag, tog jag och Jenny med oss doggsen på en runda. De ska åka bort under påskhelgen vilket betyder att bästa vännerna inte kommer att träffas på några dagar..


Vet inte riktigt vad de håller på med här!   



Dessa två vännerna tävlar aldrig om pinnar eller några leksaker utan de leker tillsammans!   


Fina tjejerna!

Bästa Ebba!!!!!!!!!!!!!

Två busfrön!

                   

Av AnnSophie Lindman - 2 april 2010 14:53

Jag och Pernilla begav oss ner till Varberg för att ställa ut doggsen! Mitt humör var väl sådär måste jag erkänna.. Var trött och stressad men det blev ett jätte bra resultat ändå! Nästa gång tar jag med mig bur kan jag ju säga!

Domare denna dag var Agneta Pamp. Och Nova blev bästa tik med HP, BIM! Matte blev glad, gladare, gladast!

Fiiiina Nova!

Nova och jag...
Tack Pernilla Svedjeby för alla bilder du tar! Och för ett roligt sällskap under de utställningar vi har åkt på!          

Av AnnSophie Lindman - 2 april 2010 14:35

Nu har jag ju uppdaterat lite i efterhand och lärt mig att man kan tydligen ändra datumen också! Ha ha ja ja jag är lite ny på det här så det kommer nog det också!
Vi har åter igen varit i Sätila men då det var rasrisk pga all snö var vi i en maskinhall istället för ridhuset.. Trångt, mörkt.. Men det gick bra ändå! Nova hänger ju på nästan allt!




Domare var Marina Bengtsson idag. Mycket trevlig!
Nova vann sin klass med HP och blev även BIR samt BIG-1!
Hon förklarade också varför hon gjorde den placeringen i klasserna högt och tydligt. Hon sa att anledningen varför Nova vann sin klass var att "den här tiken är en sund hund rätt igenom"! Då blev matte GLAD!!

Mattes lilla griselis!!!   
I BIS-finalen blev det tyvärr ingen placering, konkurransen var hård! Men vi är lika nöjda och glada ändå!            

Av AnnSophie Lindman - 2 april 2010 14:08

Denna dag var det så fruktansvärt kallt!! Och en lång väntan.. Idag hade de tagit bort gruppfinalerna så de som blev BIR skulle sen med en gång in i BIS-ringen. Domaren idag heter Carina Ris.
Nova bara darrade i stort sett hela tiden och undrade varför hon blev utsatt för detta   Stackars lilla tjejen... Utställningen hölls i ett ridhus.
  
Lilla snuttan var ju också skendräktig och ville bara gosa in sig mer och mer hos matte.. Akira däremot (Pernillas ena tik) var mest intresserad av köttisar  

Sötisarna i väntan....

Domaren kände igenom Nova grundligt..


Sen var det dags att springa lite!

Posera lite....

Tjohooo!! Nova blev 1:a med HP och BIR! 

 

I väntan på BIS-finalerna tog vi oss en sväng och rastade doggsen och tog lite kort. Försökte få till ett bra kort på Nova med sin BIR-rosett men det var bara kallt och hemskt...



Sötisen...

Nova & Akira

Tjejerna igen!
   
Ingen av Nova eller Akira blev placerad i BIS-finalen men nöjda var vi ändå att få åka hem och värma upp oss!

           


                   

Ovido - Quiz & Flashcards