brilliantennova

Alla inlägg under april 2009

Av AnnSophie Lindman - 17 april 2009 20:00

Jag och min sambo hade pratat om att skaffa hund länge och båda var intresserade av just en Ridgeback. Så jag var inne på Svenska Kennelklubbens hemsida och kikade lite.



Sen hittade jag ju då Kennel Evergraces och det visade sig att de hade en tik kvar från deras kull =) Så jag ringde till min sambo som var på jobbet som sa att jag skulle ringa med en gång till kenneln.



Det var första kontakten med Eva och det kändes jätte bra redan från första början! Så några dagar efter åkte vi upp och skulle träffa Eva och lilla valpen.. Vi blev ju kära i Nova från första ögonkastet....
Det var svårt att åka därifrån och behöva vänta två veckor tills vi äntligen kunde ta med henne hem. Men innan det var dags så blev det planering! Jag tror att två dagar efter första mötet hade vi köpt ALLT till henne! Allt från bädd till schampoo....


Tiden gick ju sååååå sakta men äntligen kom DAGEN då vi skulle möta upp Eva och Tommy i Borås för att hämta hem våran lilla tjej! Det var den 25/7 2008, en varm sommardag!


Kommer ihåg när jag stod där med henne i min famn, vilken lycka!!! =) Vi kunde inte sluta titta på henne under bilresan hem..
Nu hade äntligen våran Nova kommit hem..... =)
Brilliant Beauty
Född: 30 maj 2008
Mor: Soltoppen´s Batuuli By Hero
Far: Such Nuch Plch BISS 2006 Rijstone Aussie Rules "Navy"

Av AnnSophie Lindman - 17 april 2009 14:30

Så nu har jag skapat en blogg också.. Trodde aldrig att jag skulle göra! Men det kan ju vara ganska kul att dela med sig av våra äventyr med Nova! Flört
Nu har ju våren äntligen kommit och det tar vi vara på! Det blir många promenader och bus ute i solen Flört
Jag kommer att uppdatera med mera skoj och bilder på våran lilla buse men jag måste först bli lite haj på det här! Flört

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards