brilliantennova

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av AnnSophie Lindman - 13 maj 2010 22:30

Här kommer ett foto på mig och Nova från dagens utställning...
Glömde det i förra inlägget...

Vi ser väl sådär roade ut kan man vällugnt säga!!! ;)  

Av AnnSophie Lindman - 13 maj 2010 21:30

Idag bar det av till Mölndals Brukshundsklubb för en inoff. utställning!
Det var Pernilla, Johanna och jag med våra doggisar!
Först ut var Pernilla med sin berner Akira som fick 1:a, HP och blev även BIR!!! Ett stort grattis!!!!!!


Sen var det dags för Johanna och Brutus, en Dogo Canario. Det var dessutom deras debut i utställningsringen! Dagen resulterade i en 1:a, HP och BIR!!! Grattis!!!!!!!!!!!!!!!


Johanna och Brutus


På språng!


Domaren var rolig tyckte Brutus, inga problem där inte! ;)

Sen var det dags för mig och Nova... Kan vä säga att det gick inte alls så bra... Nova tyckte att domaren var jätte läskig! Han stod en bit ifrån och petade på henne. Tänderna gick bra att kolla men när han skulle känna igenom henne så ryggade hon direkt och ställde sig bakom mig. Sen gjorde jag nog inte det hela bättre då jag blev stressad..   Men det är bara att öva och slappna av! Vi fick en 1:a och där tog det slut.. Det känns som att helgens kurs för Gerard O´Shea kan komma till nytta nu! ;)
Nu är det ju andra gången hon riktigt ryggar för domaren och vid båda tillafällen har det varit manliga domare.. Men man får helt enkelt ändra inställning själv och bara köra på! ;) 

Pernilla och Johanna blev tyvärr inte placerade i BIS-finalen! Men vad gör det?! Tack för denna dagen tjejer!! Har en känsla av att Johanna kommer att joina vårat lilla gäng!              

Ovido - Quiz & Flashcards