brilliantennova

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av AnnSophie Lindman - 1 maj 2010 20:45

Idag har jag och Pernilla och doggsen spårat! Akira´s och Sweety´s spår la jag redan igår kväll medans Novas spår la vi idag mitt på dan istället.

Jag glömde ju kameran när Pernillas hundar spårade! Men det gick bra trots att jag virrade bort mig och glömde bort var jag hade lagt spåret men det löste sig till slut! =)
Novas spår hade en liggtid på ca 4 timmar och var 500-600 m långt. Spåret hade 6 vinklar och 2 st bloduppehåll. Hon gick det på ca 30 min.
Tycker det är helt klart godkänt då det är hennes 3:e spår någonsin =)

Hon hade även lite störning från hundar inte så långt från spåret. Hon spårade lugnt och noggrant. Så det vi måste öva på är nog det här med tiden.. Men det är bara att köra på! Hon har ju verkligen ett intresse för viltspår så det ska nog inte vara några problem. Här kommer några bilder från Novas spår   












Älsklingen...


GOTT!!!!

Tack så hemskt mycket för idag Pernilla och tack för att du tog kort!
Nova är helt slut efter dagens äventyr!


Griselisen! =)


                            

Ovido - Quiz & Flashcards